Ofte stillede spørgsmål for rosenbutikken
|
Hvordan føjer jeg roser til indkøbskurven?
|
Svar: Du finder roserne samme sted som hvis du blot kigger på billeder:
- Klik "Rosenoversigt" i menuen
- Klik på ikonet ved den rosengruppe du ønsker
- Klik navnet på den rose du ønsker at købe.
- Klik på 'Køb' nederst i vinduet.
|
Hvorfor er der intet 'Køb'-link under rosenbilledet?
|
Svar:
Du er ikke logget ind. Du skal identificere dig over for hjemmesiden for at ingen kan købe roser i dit navn.
- Klik "Rosenbutikken" i menuen
- Klik "Tag en kurv (log ind)"
- Indtast dit brugernavn og kodeord
- Er du ikke oprettet som kunde, så klik "bliv oprettet som kunde"
|
Jeg er logget ind - der er stadig intet 'Køb'-link ikon under rosenbilledet?
|
Svar:
Du er måske nødt til at rulle på bjælken til højre i vinduet for at kunne se bunden af dokumentet.
|
Hvordan opretter jeg mig som kunde?
|
Svar:
- Klik "Rosenbutikken" i menuen
- Klik på "bliv oprettet som kunde"
- Indtast oplysningerne om dig selv
|
Jeg har købt et tilbud - men prisen er forkert!
|
Forklaring:
Du er kommet til at bestille de roser der indgår i tilbuddet som enkelte roser, og ikke som tilbudspakke.
Løsning:
- Du skal slette roserne fra indkøbskurven igen.
- Gå ind under Rosenbutikken - Tilbud
- Klik på indkøbskurven ud for det tilbud du er interesseret i.
|
Jeg har glemt mit kodeord - hvad gør jeg?
|
Svar:
- Klik "Rosenbutikken" i menuen
- Klik på "Glemt brugernavn eller kodeord?"
- Indtast din email adresse
- Klik "færdig"
- Dit kodeord bliver sendt til din email adresse.
- Har du skiftet email eller kan ikke få det til at virke, så mail os
og forklar problemet - så finder vi ud af det.
|
Jeg kan ikke logge ind - hvad gør jeg galt?
|
Svar:
Det er slet ikke sikkert du gør noget galt.
Men for at indkøbskurven kan "huske" hvad der ligger i den, er den nødt til at
kunne gemme de informationer på din computer midlertidigt.
Hvis din sikkerhedsindstilling på browseren*) er sat for højt tillades dette ikke,
og butikken kan bl.a. ikke gemme hvem du er, så du kan bestille roser i dit eget navn.
Som regel kan dette løses ved at gå ind under menuen "funktioner" - "internet indstillinger"
vælg fanebladet "sikkerhed". Klik på "internet" ikonet og vælg "brugerdefineret niveau" - klik "nulstil til mellem".
Eventuelt kan du samme sted ("brugerdefineret niveau") finde punktet "vedvarende brugerdata" og aktivere det.
*) Browseren er det program du bruger til at gå på internettet med.
De mest kendte browsere er "Internet Explorer" og "Netscape"
|
Har du et problem der ikke er besvaret her?
Så send os endelig en mail - vi er her for at gøre det let for dig!
- Spørgsmål om levering, bestillinger m.v. til Knud
- Spørgsmål af teknisk karakter om hjemmesiden m.v. til Søren
Du er selvfølgelig også velkommen til at maile din ordre ind hvis alt andet fejler.
|