Ofte stillede spørgsmål for rosenbutikken

Hvordan føjer jeg roser til indkøbskurven?
Svar:
Du finder roserne samme sted som hvis du blot kigger på billeder:
  • Klik "Rosenoversigt" i menuen
  • Klik på ikonet ved den rosengruppe du ønsker
  • Klik navnet på den rose du ønsker at købe.
  • Klik på 'Køb' nederst i vinduet.
Hvorfor er der intet 'Køb'-link under rosenbilledet?
Svar:
Du er ikke logget ind. Du skal identificere dig over for hjemmesiden for at ingen kan købe roser i dit navn.
  • Klik "Rosenbutikken" i menuen
  • Klik "Tag en kurv (log ind)"
  • Indtast dit brugernavn og kodeord
  • Er du ikke oprettet som kunde, så klik "bliv oprettet som kunde"
Jeg er logget ind - der er stadig intet 'Køb'-link ikon under rosenbilledet?
Svar:
Du er måske nødt til at rulle på bjælken til højre i vinduet for at kunne se bunden af dokumentet.
Hvordan opretter jeg mig som kunde?
Svar:

  • Klik "Rosenbutikken" i menuen
  • Klik på "bliv oprettet som kunde"
  • Indtast oplysningerne om dig selv
Jeg har købt et tilbud - men prisen er forkert!
Forklaring:
Du er kommet til at bestille de roser der indgår i tilbuddet som enkelte roser, og ikke som tilbudspakke. Løsning:
  • Du skal slette roserne fra indkøbskurven igen.
  • Gå ind under Rosenbutikken - Tilbud
  • Klik på indkøbskurven ud for det tilbud du er interesseret i.
Jeg har glemt mit kodeord - hvad gør jeg?
Svar:

  • Klik "Rosenbutikken" i menuen
  • Klik på "Glemt brugernavn eller kodeord?"
  • Indtast din email adresse
  • Klik "færdig"
  • Dit kodeord bliver sendt til din email adresse.
  • Har du skiftet email eller kan ikke få det til at virke, så mail os og forklar problemet - så finder vi ud af det.
Jeg kan ikke logge ind - hvad gør jeg galt?
Svar:
Det er slet ikke sikkert du gør noget galt.
Men for at indkøbskurven kan "huske" hvad der ligger i den, er den nødt til at kunne gemme de informationer på din computer midlertidigt.
Hvis din sikkerhedsindstilling på browseren*) er sat for højt tillades dette ikke, og butikken kan bl.a. ikke gemme hvem du er, så du kan bestille roser i dit eget navn.
Som regel kan dette løses ved at gå ind under menuen "funktioner" - "internet indstillinger"
vælg fanebladet "sikkerhed". Klik på "internet" ikonet og vælg "brugerdefineret niveau" - klik "nulstil til mellem".
Eventuelt kan du samme sted ("brugerdefineret niveau") finde punktet "vedvarende brugerdata" og aktivere det.

*) Browseren er det program du bruger til at gå på internettet med.
De mest kendte browsere er "Internet Explorer" og "Netscape"

Har du et problem der ikke er besvaret her?
Så send os endelig en mail - vi er her for at gøre det let for dig!
  • Spørgsmål om levering, bestillinger m.v. til Knud
  • Spørgsmål af teknisk karakter om hjemmesiden m.v. til Søren

Du er selvfølgelig også velkommen til at maile din ordre ind hvis alt andet fejler.